U posljednjoj provedenoj, finansijskoj reviziji za 2024. ovo je odjeljenje Vlade Brčko distrikta dobilo čak 30 revizorskih preporuka – više od bilo kog drugog revidiranog subjekta u Distriktu. A realizacija prethodno mu datih preporuka je svega 4%. Tj. u potpunosti je realizovana tek jedna od 24 preporuke iz finansijske revizije za 2023.
Odjeljenje za obrazovanje Vlade Brčko distrikta, u posljednjih 7 godina redovno od Ureda za reviziju javne uprave i institucija Brčko distrikta dobija mišljenje s rezervom. Pritom je očigledno da na ocjenu ne utiče broj preporuka koje dobija od revizora, u cilju otklanjanja uočenih nepravilnosti, nezakonitosti i grešaka, jer je on izuzetno visok, a realizacija istih katastrofalno niska.
U posljednjoj provedenoj, finansijskoj reviziji za 2024. ovo je odjeljenje Vlade Brčko distrikta dobilo čak 30 revizorskih preporuka – više od bilo kog drugog revidiranog subjekta u Distriktu. A realizacija prethodno mu datih preporuka je svega 4%. Tj. u potpunosti je realizovana tek jedna od 24 preporuke iz finansijske revizije za 2023.
Niži procenat realizacije preporuka u finansijskoj reviziji za 2024. imala je samo Direkcija za finansije Brčko distrikta, koja, za godinu dana, nije realizovala nijednu preporuku iz finansijske revizije za 2023.
Podsjetimo da je Odjeljenje za obrazovanje u više od trećine dosad provedenih revizija imalo negativne ocjene revizora – u finansikim revizijama između 2006. i 2009., te u finansijskim revizijama za 2015., 2016. i 2017.
U finansijskoj reviziji za 2016. zabilježen je i dosad najveći broj preporuka koje je ovo odjeljenje dobilo u jednoj godini – 38.
Dato mišljenje s rezervom, Odjeljenju za obrazovanje, u finansijskoj reviziji za 2024., revizori su detaljno argumentovali.
Pa je tako navedeno da su ugovori o obavljanju privremenih i povremenih poslova nastavnog osoblja, tokom 2024. – na šta je potrošeno 2.678.600 KM – zaključivani na period duži od 90 dana, za poslove koji su po svojoj prirodi takvi da predstavljaju sistematizovane poslove za koje se zaključuje ugovor o radu.
Ugovori za obavljanje posebnih poslova su također, zaključivani za sistematizovane poslove dok je period angažmana usljed zanavljanja ugovora trajao preko godinu dana, koliko je zakonski maksimum.
Zaključivanje ugovora je vršeno bez propisane procedure koja bi obezbijedila načelo transparentnosti u postupku izbora izvršilaca.
Pritom, Odjeljenje nije izvršilo suštinsku analizu i ocjenu efikasnosti i efektivnosti obavljenih poslova, kako je to propisano odredbama Pravilnika o radu službenika i namještenika u organima javne uprave.
Revizori su konstatovali i da nisu obezbijeđeni uslovi za efikasnu realizaciju kapitalnih projekata, što je rezultiralo niskim procentom izvršenja od svega 35% kapitalnog budžeta. Od 159 projekata u 2024. godini je, naime, u potpunosti završeno njih tek 12. Još 65 je djelimično završeno. Dok su potpuno nerealizovana sredstva u iznosu od 2.650.186 KM ostala kod 82 projekta.
Komisija za popis stalnih sredstava i obaveza prema izvorima sredstava Odjeljenja prilikom vršenja popisa nije dala preporuku za donošenje Odluke o otpisu sumnjivih i spornih potraživanja, za sva potraživanja za koja je izvjesno da neće biti naplaćena, a koja na dan 31.12.2024. godine iznose 188.569 KM.
Porazno je da se većina primjedbi zapravo ponavlja godinama. No, odgovornost za to ne snosi samo Odjeljenje za obrazovanje, nego i institucije koje su dužne analizirati izvještaje i reagovati u postrevizionom periodu (pritiskom u cilju otklanjanja uočenih nepravilnosti i sankcijama). Prije svega Skupština, a onda i Vlada i Tužilaštvo.
(N.N., Revizije info / Odgovorno)