Konstruktori kružnih tokova u BiH “tanki” sa geometrijom – Nakon dobojskog još kružnih tokova ide na “popravni”. Ali za propuste i gubitke niko ne odgovara.

by Urednik

Novi slučaj lošeg projektovanja ove vrste saobraćajnice, mišljenje je iskusnijih građevinskih stručnjaka, po svemu sudeći, posljedica je erozije visokog obrazovanja, poplavom privatnih visokoškolskih ustanova sumnjivog kvaliteta. Ali i činjenice da za propuste i gubitke u ovoj zemlji niko ne odgovara.

Još uvijek nije riješen problem svojevrsne blokada Doboja na ulazu sa njegove sjeverne strane zbog neadekvatno izgrađenog kružnog toka, a pojavio se novi problem sa saobraćajnicom na izlazu iz Doboja, ovaj puta u Federaciji BiH. Naime, otvaranjem novoizgrađenog kružnog toka na teritoriji Općine Doboj Jug, sada je Doboj praktično u blokadi i sa južne strane, jer se sada i sa te strane stvaraju velike gužve.

Na novi problem i nedovoljan protok ukazuju sve više posebno vozači teških kamiona i autobusa, zbog čega su bili prisiljeni da reaguju iz JP “Autoceste” FBiH, jer je taj kružni tok predviđen i za priključak na budući autoput “Koridor Vc”.

“Originalno rješenje kružnih tokova se pokazalo tehnički korektno, ali nedovoljno prohodno za nivo teretnog saobraćaja, pa smo dobili nalog od vlasnika puta, odnosno od “Cesta FBiH” da se izvrši korekcije geometrije, prvenstveno na unutrašnjem prstenu gdje će se povećati protok saobraćaja. Manevrisanje većim vozilima biće lakše, samim tim i veći broj vozila će moći proći prema Sarajevu i obrnuto” – izjavio je na ovu temu za tešanjski portal “Afirmativa” glavni inžinjer za mostove i konstrukcije na dionici autoputa na “Koridoru Vc” Putnikovo brdo-Medakovo, Bojan Bojanić.

Prema informacijama tog portala, nije ovo jedini kružni tok predviđen za rekonstrukciju, već će i ostali izgrađeni na magistralnim putevima M-17 i M-4, koji su po procjeni stručnjaka nedovoljno protočni, biti rekonstruisani i prošireni u “popravnom”.

Podsjećamo, zbog nestručno projektovane saobraćajnice na magistralnom putu M1-105 na ulazu u Doboj sa sjeverne strane,  dva puta su konstruktori morali da intervenišu. U drugom pokušaju su se na otvoreni Javni poziv Grada Doboj 11.2.2025. godine prijavila tri ponuđača, a posao je po preporuci Komisije za javne nabavke dobio „INK Constructor“ d.o.o. Banja Luka. Međutim, rekonstrukcija još nije izvršena zbog dolaska ljeta i povećanih frekvencija vozila, pa se čeka “mirniji” period, odnosno jesen.

U prethodnom pokušaju da se izvrši popravka kružnog toka i time smanje  gotovo cjelodnevne gužve na ulazu u grad nije došlo do realizacije ugovora javne nabavke od 12.02.2024. godine, koji je projektantima “Instituta za građevinarstvo – IG Banja Luka”  dodjeljen od strane naručioca Grada Doboj.

“Predmetni Ugovor nije moguće realizovati zbog specifičnosti projektnog zadatka, ograničenja definisanih njegovim okvirima, kao i uočenih nedostataka u radu prethodnog projektanta koji su dodatno uticali na mogućnost realizacije Ugovora. Naglašavamo da Institut nije učestvovao u izradi ni Urbanističko – tehničkih uslova ni Glavnog projekta sporne kružne raskrsnice – pojasnili su iz IG Banja Luka raskid potpisanog ugovora.

Ovim povodom reagovao je i nevladin sektor.

S obzirom da je problem nastao zbog lošeg projektnog rješenja, Centar za humanu politiku je tražio da se utvrdi odgovornost upravljača puta, projektanta i revizora projekta kružnog toka.

“Smatramo da do ovoga nije uopšte trebalo doći i da će popravku nestručno projektovane i izgrađene saobraćajnice, ako do nje uopšte sada u novim okolnostima i dođe, platiti građani, jer se radovi trebaju finansirati iz njihovih džepova, odnosno iz budžeta.” – izjavio je Momir Dejanović, predsjednik CHP-a, koji je i zvanično pokrenuo pitanje funkcionalnosti dobojskog kružnog toka, jer će, prema procjenama građevinara i radovi popravke koštati blizu 100.000 KM.

Novi slučaj lošeg projektovanja ove vrste saobraćajnice, mišljenje je iskusnijih građevinskih stručnjaka, po svemu sudeći, posljedica je erozije visokog obrazovanja, poplavom privatnih visokoškolskih ustanova sumnjivog kvaliteta. Ali i činjenice da za propuste i gubitke u ovoj zemlji niko ne odgovara.

(Lj.Đ., Odgovorno; Foto: M.Č.)

Povezane vijesti

Odgovorni građani aktivizmom do odgovorne vlasti

© Centri civilnih inicijativa