Protesti u Tuzli: Roditelji djece s autizmom nezadovoljni uslovima u odgojno-obrazovnim ustanovama i ignorisanjem problema od strane nadležnih

by Urednik

Glavna poruka današnjih protesta je bila: „Obrazovanje, a ne čuvanje“. Čime roditelji žele ukazati da djeca s poteškoćama imaju pravo na kvalitetno obrazovanje, prilagođene programe i stručnu podršku.

Nezadovoljstvo roditelja djece koja su korisnici Odjela za autizam u Zavodu za odgoj i obrazovanje osoba sa smetnjama u psihičkom i tjelesnom razvoju, odnosom nadležnih u Tuzlanskom kantonu prema njihovim zahtjevima, kulminiralo je danas protestima u Tuzli.

Protestnom šetnjom od Pedagoškog zavoda do Ministarstva obrazovanja Tuzlanskog kantona, roditelji su željeli skrenuti pažnju vlastima na probleme s kojima se suočavaju u odgojno-obrazovnim ustanovama, posebno kada je riječ o djeci s autizmom.

Razlog protesta, naime, loša je organizacija i uslovi rada i neadekvatan, tj. prevelik, broj djece u grupama, na što roditelji ukazuju već duže vrijeme. I što je prethodno, tokom septembra, dovelo i do višesedmičnog bojkota nastave, koji je, kažu, obustavljen pod pritiskom,

Roditelji također traže proširenje kapaciteta i poboljšanje uslova rada u ustanovi, jer se broj djece iz godine u godinu povećava, dok infrastrukturni kapaciteti ostaju nepromijenjeni.

“Mjere koje se traže su smanjenje broja učenika u grupama i uvođenje asistenata u nastavu u odjelu za autizam”, rekla je Amra Brkić, jedna od roditelja koji su danas učestvovali na protestnom okupljanju.

Problem je dodatno izražen jer je, po navodima roditelja, riječ, između ostalog, o djeci s najtežim oblicima autizma, koja nerijetko ispoljavaju izuzetno agresivno ponašanje.

Upozoravaju da je rad po trenutnim pedagoškim standardima neprihvatljiv, jer se svodi isključivo na čuvanje djece, a ne na kvalitetan rad i učenje.

A glavna poruka današnjih protesta je bila upravo: „Obrazovanje, a ne čuvanje“. Čime roditelji žele ukazati da djeca s poteškoćama imaju pravo na kvalitetno obrazovanje, prilagođene programe i stručnu podršku.

Navode da postoje brojni izazovi, od nedostatka asistenata i stručnog kadra, do neprilagođenih nastavnih planova i neadekvatne podrške školama koje rade s ovom djecom.

Roditelji su se prethodno obraćali Ministarstvu obrazovanja i nauke TK , ali na svoje zahtjeve za smanjenje broja učenika po odjeljenjima, zapošljavanje dodatnih asistenata i stvaranje boljih uslova za rad defektologa, nisu dobili konkretne odgovore. Pa su se odlučili na proteste.

(T.H., Odgovorno)

Povezane vijesti

Odgovorni građani aktivizmom do odgovorne vlasti

© Centri civilnih inicijativa