Stekli su se svi preduslovi za početak rada Zavoda za besplatnu pravnu pomoć HNK

by Urednik

Ministar Goran Karanović je istaknuo veliki značaj otvaranja Zavoda za sve korisnike koji su u stanju potrebe i obećao da će Zavod uskoro početi primati korisnike. Pozvao je i direktoricu Zerem da uloži sve napore da se to što prije realizira. Postoje prostorije, zaposlena je prva osoba i samim time Zavod je već u funkciji. Objasnio je koji su naredni koraci i da su oni čisto tehničke prirode, misleći na uređenje prostora i izradu pravnih akata potrebnih za zapošljevanje ostalog radnog osoblja.  

Nakon imenovanja direkotrice Zavoda za besplatnu pravnu pomoć HNK i njenog potvrđivanja od strane Agencije za državne službenike FBiH, Aida Zerem je položila zakletvu pred premijerkom Vlade HNK čime je i formalno pravno završen proces imenovanja odgovorne osobe ove institucije.

Par dana nakon toga, nositelji kampanje „Pravo na pravnu pomoć“, udruženja „Dignitet“ i „Nansen Dijalog Centar Mostar“ organizirali su završni događaj na koji su pored predstavnika OCD pozvali medije i pojedince koji su cijelo vrijeme davali podršku ovoj kampanji. Među zvanicama je bio i ministar pravosuđa, uprave i lokalne samouprave HNK koji je od prvog dana, uz premijerku kantona, pokazao spremnost za stavljanje Zavoda u funkciju, kako bi se krenulo sa pružanjem usluga svim marginaliziranim skupinama građana HNK koji na to imaju zakonsko pravo. Učesnicima se obratila i ravnateljica Zavoda koja je obećala da će uložiti sve napore da Zavod što prije bude spreman primiti svoje prve korisnike.

Na samom početku događaja učesnicima se obratila gospođa Edisa Demić, direktorica udruženja „Dignitet“ a nakon nje i Vernes Voloder iz „NDC“ koji su se u uvodnoj riječi zahvalili svima na podršci tokom cijelog trajanja kampanje. Nakon njih, prisutnima se obratio ministar Goran Karanović koji je iskazao zadovoljstvo uspješnim završetkom kampanje, istaknuo veliki značaj otvaranja Zavoda za sve korisnike koji su u stanju potrebe i obećao da će Zavod uskoro početi primati korisnike. Pozvao je i direktoricu Zerem da uloži sve napore da se to što prije realizira. Postoje prostorije, zaposlena je prva osoba i samim time Zavod je već u funkciji. Objasnio je koji su naredni koraci i da su oni čisto tehničke prirode, misleći na uređenje prostora i izradu pravnih akata potrebnih za zapošljevanje ostalog radnog osoblja.

Nakon njegovog izlaganja, Edisa Demić se putem video prezentacije osvrnula na zakonske odredbe sticanja i ostvarivanja prava na besplatnu pravnu pomoć te se prisjetila svih koraka kampanje koji su napravljeni kako bi ista bila uspješno privedena kraju, od početka inicijative pa do imenovanja, odnosno polaganja zakletve direktorice Zavoda. Zagovarački sastanci s odgovornim osobama, press konferencije, skupljanje potpisa podrške građana  i organizacija civilnog društva iz cijelog kantona, zahtjevi za podrškom svim centrima za socijalni rad i svim načelnicima općina u kantonu, okruglog stola na kojem je sudjelovalo više od pedeset učesnika od kojih su svi podržali kampanju. Prikazane su i poznate osobe Mostara koje su dale svoju podršku kampanji tako da su snimili izjave koje su objavljene na društvenim mrežama.

U drugom dijelu učesnicima se obratila i predstavnica medija Anamarija Jelonjić Zadro glavna urednica portala Bljesak.info, te istaknula kako je suradnja i podrška medija tokom cijelog procesa bila od velikog značaja.

Uz nju obratile su se i gospođa Danijela Kegelj direktorica Udruge „Vedri osmijeh“ koja je govorila o značaju početka rada Zavoda za besplatnu pravnu pomoć ističući veliku potrebu korisnika njene i sličnih udruga odnosno svih marginaliziranig skupina građana u HNK.

Učesnicima se predstavila i direktorica Zavoda za besplatnu pravnu pomoć HNK koja je u par rečenica predstavila svoje dosadašnje radno iskustvo u sektoru općinske uprave iz kojeg dolazi i obećala kako će učiniti sve  da Zavod što prije otvori svoja vrata korisnicima.

Potom su pojedincima i u udruženjima koji su svojom podrškom na razne načine dali značajan doprinos uspješnoj ralizaciji kampanje uručene zahvalnice.

Na kraju se učesnicima ponovno obratila Edisa Demić zaželjevši direktorici Zerem uspješan rad te izjavila kako će svima koji im se u budućnosti budu obraćali za pomoć s radošću dati adresu zavoda i uputiti ih da tamo ostvare svoja prava. Dodala je kako se nada da će do početka ljeta i to biti moguće.

(A.A., Odgovorno)

Povezane vijesti

Odgovorni građani aktivizmom do odgovorne vlasti

© Centri civilnih inicijativa