Sa tematske konferencije u Doboju: Glas građana kojima komunalna preduzeća pružaju usluge mora se više uvažavati

by Urednik

Sinoć, 30.10.2025., u Doboju je održana tematska konferencija pod nazivom “Kvalitet komunalnih usluga: izazovi i (ne)zadovoljstvo građana”. Organizovalo ju je Udruženje građana ToPeeR iz Doboja, u saradnji sa neformalnom grupom građana „Za zakonitost rada gradskih javnih preduzeća“. Nakon konferencije objavljeno je i saopštenje za javnost, koje, u nastavku, prenosimo u cjelosti.

Glas građana kojima komunalna preduzeća pružaju ekonomske usluge mora se više uvažavati, a taj glas predstavlja Udruženje za zaštitu potrošača. Ovo je konstatovano na tematskoj konferenciji pod nazivom “Kvalitet komunalnih usluga: izazovi i (ne)zadovoljstvo građana”, koju je organizovalo Udruženje građana ToPeeR iz Doboja, u saradnji sa neformalnom grupom građana „Za zakonitost rada gradskih javnih preduzeća“. Konferenciji su prisustvovali predstavnici Zajednice etažnih vlasnika (ZEV) i drugi zainteresovani građani.

“Ovim smo pokrenuli javni dijalog o kvalitetu, načinu i uslovima pružanja komunalnih usluga, odgovornosti javnih preduzeća i nivou zadovoljstva građana uslugama koje se finansiraju iz javnih sredstava. Naš cilj je da podstaknemo razmjenu mišljenja između građana, predstavnika institucija, komunalnih preduzeća i medija o načinima unapređenja rada i transparentnosti u ovoj oblasti” – navela je predstavnica neformalne grupe građana „Za zakonitost rada gradskih javnih preduzeća“ i predsjednica UG ToPeeR Snjeržane Šešlija.

Aktivisti NGG već početkom naredne sedmice aktivnosti nastavljaju sastancima u KP “Vodovod”, koje je trenutno u fokusu njihovih aktivnosti zbog većeg broja primjedbi građana Doboja nakon prihvatanja odluka KP “Vodovod” od strane Skupštine grada u februaru ove godine kojima se povećava cijena isporuke vode i odvodnje kanalizacije i uvođenje blok tarifa. Tome treba dodati i negodovanje građana zbog uslovljavanja potpisivanjem novih ugovora, pa čak i isključivanje vode ukoliko korisnici ovih usluga odbiju da potpišu novi ugovor.

Sastanci su predviđeni i sa nadležnima za oblast javnih usluga u Gradskoj upravi, a među usvojenim zaključcima sa tematske konferencije je da se na idući sastanak, pored predstavnika lokalnih vlasti, pozovu i odgovorna lica komunalnih preduzeća koji pružaju javne usluge građanima, stručna i tehnička lica, kako bi predstavnicima ZEV i građanima dali odgovore na njihova pitanja.

“Neophodno je i sa pravne strane djelovati prema komunalnim preduzećima i nosiocima lokalnih vlasti za zakonsko normativno uređenje ove oblasti kada je Doboj u pitanju. U planiranim aktivnostima u narednom periodu su nam i novi sastanci u resornom Ministarstvu trgovine i turizma i drugim relevantnim institucijama koji su u svom domenu djelovanja uključeni u rješavanje ovih pitanja” – istakla je predstavnica neformalne grupe građana „Za zakonitost rada gradskih javnih preduzeća“ i predsjednica UG ToPeeR Snjeržane Šešlija.

Na konferenciji je istaknuto da je značajno i izraženo kršenje prava građana Doboja od strane lokalnih javnih komunalnih preduzeća započeto još 2015. godine prilikom utvrđivanja i davanja saglasnosti na cijene komunalnih usluga, kada su komunalna preduzeća neosnovano povećala cijene svojih usluga za 15 odsto, koje su lokalne vlasti Doboja odobrile, uz obrazloženje najavljenog povećanja cijene električne energije, kojeg  međutim nije bilo u narednih osam godina.

Tek je formiranjem Savjeta za zaštitu potrošača Grad Doboj prije tri godine u oblasti zaštite potrošača uredio opšte akte u skladu sa važećim zakonima, te Komisije za reklamaciju prigovora potrošača u „Gradskoj toplani“, dok u „Progresu“ i “Vodovodu” te komisije ne funkcionišu.

 (Odgovorno)

Povezane vijesti

Odgovorni građani aktivizmom do odgovorne vlasti

© Centri civilnih inicijativa