Umjesto uvažavanja njihovih zahtjeva i provođenja mjera koje će smanjiti opasnost i ugrožavanje kvaliteta njihovog života za vrijeme trajanja radova (na trasi Vranduk – Ponirak autoceste Koridor Vc), uslijedilo je ignorisanje od strane nadležnih i dalje pogoršanje stanja, sa intenziviranjem radova. Ovakav odnos nadležnih prema mještanima dovodi do novog nezadovoljstva. I upozorenja da je strpljenje ljudi, izloženih stalnom stresu i zanemarivanju, pri kraju.
Nezadovoljstvo bahatim odnosom nadležnih institucija, investitora i izvođača radova na trasi Vranduk – Ponirak autoceste Koridor Vc i pogoršanje stanja sa intenziviranjem radova bez uvažavanja problema i interesa mještana, kulminiralo je sa nekoliko protestnih okupljanja u naselju Koprivna, s ciljem ukazivanja na probleme s kojim se stanovnici ovog područja suočavaju i upozorenjem da se dalje ignorisanje ovih problema neće tolerisati.
Mještani zeničkih naselja Koprivna, Ponirak i Gladovići nikada nisu bili protiv izgradnje autoputa. Ali dižu glas i upozoravaju na indolentno ponašanje investitora i izvođača radova, koji ne poštuju ni minimalne uslove na koje su se obavezali Sporazumom o prijateljskom okruženju, ne ponašaju se kao dobornamjerni partneri. A radovi se, podsjećamo, odvijaju usred sela, pa je nezadovoljstvo mještana očekivano i razumljivo.
Izvođač radova je ostavio otvore neophodne za odvodnju oborinskih voda na području naselja Koprivna i Ponirak, no, po tvrdnjama mještana, oni su začepljeni, što stvara ozbiljan rizik od posljedica u slučaju kiše. Prirodni potoci su, kažu, kanalisani u cijevi profila fi1000, koje su blokirane šljunkom i građevinskim materijalom. Materijal se odlaže na lokalni potok, cijevi su pukle, što nije adekvatno sanirano, pa postoji bojazan da bi moglo doći do katastrofe.
“Pa vidite šta su oni nama napravili ovdje, ovdje će biti jezero ukoliko budu velike kiše. Pa će poslije reći gdje je sistem zakazao? Apelujemo na njih da to ne rade, međutim niko ništa, za nas nema sluha. Mi smo izvarani”, upozorava jedan od mještana Koprivne.
Zbog toga su mještani, u više navrata, upozorili nadležne. Nekoliko puta su radovi privremeno obustavljeni, zbog protesta mještana, nakon izlaska inspekcije i policije na teren.
Kap koja je prelila čašu nezadovoljstva bilo je rješenje koje je donijela Služba za vodoprivredu, putnu infrastrukturu i poslove mjesnih zajednica Grada Zenica, koja je 21.10.2024. godine, rješavajući po zahtjevu izvođača radova, Consortium Azvirt LLC (Azerbaijan) & Hering dd Široki Brijeg (BiH), odobrila potpunu obustavu saobraćaja na lokalnoj cesti L-7 Vranduk-Koprivna-veza M-17 na dionici Ponirak-Koprivna u dužini od cca 800 metara za vrijeme izvođenja radova na izgradnji koridora Vc na dionici Poprikuše-Zenica Sjever (Donja Gračanica), podružnica Vranduk-Ponirak, u periodu od 28.10.2024. – 01.05.2025. godine. Po ovom rješenju, mještani se upućuju na korištenje lokalne ceste prema naselju Nemila, što im znatno produžava putovanje. Mještani su tražili drugačije rješenje: ili uključenje na M-17 (privremeni kružni tok) ili krak prema Vjetrenici, ali na zahtjeve mještana nije bilo odgovora.
“Lokalni put su nam zatvorili. Čovjek koji radi i ide svojim autom na posao odavde, on mjesečno putuje 300 kilometara više da bi išao na posao u Zenicu, jer sad mora da ide u Nemilu na kružni tok i da se vrati nazad”, navodi Mirsad Telalović, mještanin MZ Koprivna, u izjavi za N1.
Mještani Koprivne su skretali pažnju i na to da su navedeni rokovi za izvođenje radova nerealni.
“Ako se sjećate, javno smo kazali da radovi neće biti završeni ni za tri godine, a ne do 1. maja 2025. godine kako su oni najavljivali. Evo probili su rok od 6 mjeseci, ponovo su dobili rok od 3 mjeseca, odnosno do 1.11. da završe posao. Nema šanse da isti obave u predviđenom roku”,
Umjesto uvažavanja njihovih zahtjeva i provođenja mjera koje će smanjiti opasnost i ugrožavanje kvaliteta njihovog života za vrijeme trajanja radova, uslijedilo je ignorisanje od strane nadležnih i dalje pogoršanje stanja, sa intenziviranjem radova. Ovakav odnos nadležnih prema mještanima dovodi do novog nezadovoljstva. I upozorenja da je strpljenje ljudi, izloženih stalnom stresu i zanemarivanju, pri kraju.
“Nemamo adekvatni prilaz putu M17, lokalni put nam je zatvoren. Posljedica zatvaranja lokalnog puta, kao i zabrana uključivanja na M17, doveli su do 17 saobraćajnih nezgoda na ovom lokalitetu. Upozoravali smo na taj scenarij, međutim nadležni nemaju sluha”, poručuje Emir Delić, mještanin Koprivne.
Mještani su skeptični da će radovi biti završeni na vrijeme. Radovi na poddionici Vranduk – Ponirak su trebali biti završeni 2021. godine, radovi su suspendovani u julu 2023. godine zbog “odstupanja od ugovorenih radova”, akcija istražnih organa pod nazivom “Koridor”, odnosno privođenje visokih funkcionera JP Autoceste FBiH, neuspješan tender Ozimice-Poprikuše, probijanje rokova na dionici “Stara stanica – Golubinja”, koja je puno jednostavnija za izvođenje radova, neplaćanja mještanima po dobivenim rješenjima za eksproprijaciju, stvaraju sumnju u posljednje najave iz JP Autoceste da će do kraja 2026. godine cijeli sjeverni dio autoputa biti stavljen u promet.
“Mještani godinama slušaju obećanja i naravno da smo skeptični po pitanju izvođenja radova. Pet godina slušamo istu priču. Ne vjerujemo da će ova dionica biti završena u naredne tri godine”, poručuju mještani naselja Koprivna.
(J.M., Odgovorno)