LONDON – Rast cijena energije u 2023. godini za poslovne lidere ostaje najveći problem sa kojim se suočavaju u poslovanju, pokazalo je posljednje istraživanje na tu temu u kojem je gotovo polovina ispitanih (43 odsto) to naglasila kao najveći izazov.
Prema izvještaju Dun & Bradstreet-a koje je objavljeno pod nazivom „Otpornost vođena podacima: Kako rasti kada se suočavate s neizvjesnom budućnošću“, a u sklopu kojeg je ispitano 3.396 poslovnih lidera u 18 zemalja, zabrinutost oko povećanja cijena energije najviše se osjeti u Evropi.
Prednjači Poljska, gdje 60 odsto ispitanika to vidi kao najveći izazov u vremenu kad se kontinent suočava sa još većim ekonomskim poteškoćama.
U Sjedinjenim Američkim Državama taj broj je naglo pao na četvrtinu (27 odsto), vjerovatno zbog toga što se ta zemlja oslanja na vlastitu nabavku energije.
„Poređenja radi, očekuje se da će ukupno povećanje troškova poslovanja imati velik uticaj na više od trećine (37 odsto) ispitanih kompanija u 2023. godini, dok svijet nastavlja nadoknađivati ekonomske gubitke nakon pandemije“, navedeno je u izvještaju.
Dodaje se da je „zabrinjavajuće što 85 odsto kompanija trenutno ne upotrebljava podatke da bi razumjela promjene u svom ekosistemu“.
Iako su ispitani poslovni lideri naveli da trenutno ne koriste podatke za razumijevanje promjena, složili su se da podaci podstiču većinu njihovih poslovnih funkcija.
Na primjer, više od tri četvrtine donosioca poslovnih odluka smatra da su podaci ključni za pomoć u utvrđivanju novih klijenata (79 odsto), kao i za pomoć u procjeni rizika u poslovanju (78 odsto) te da su od izuzetne važnosti za finansijsko planiranje (79 odsto).
Dodatnih 72 odsto takođe smatra da su podaci ključni pri pokušaju razumijevanja promjene u lancu nabavke. Zapravo, više od trećine (37 odsto) kompanija već upotrebljavaju podatke za povećanje prihoda. Osim toga, petina upotrebljava podatke za prepoznavanje potencijalnih zloupotreba/prevara (17 odsto).
„Nema sumnje da rastuće cijene energije i stalna kriza troškova života predstavljaju znatnu prijetnju kompanijama. Dok poslovni lideri širom svijeta prepoznaju ključnu ulogu podataka i uvida koje oni pružaju za budući uspjeh njihovih kompanija, mnogi se bore kako bi iskoristili njihov puni potencijal. Zapravo, naše istraživanje pokazuje da trećina (32 odsto) lidera nailazi na poteškoće pri ostvarivanju punog potencijala vrijednosti svojih podataka, a više od petine (23 odsto) nije sigurno kako postići maksimalnu vrijednost svojih poslovnih podataka“, rekao je potpredsjednik za Data Science u kompaniji Dun & Bradstreet Rikard Candell.
Internet istraživanje je provedeno tokom oktobra 2022. godine u ime kompanije Dun & Bradstreet i u njem je učestvovalo 3.396 poslovnih lidera iz 18 zemalja i na 19 tržišta. Uključene su sljedeće zemlje: Velika Britanija, SAD, Francuska, Italija, Španija, Njemačka, Austrija, Švicarska, Švedska, Norveška, Danska, Finska, Poljska, Mađarska, Indija, Kina, Hong Kong i Tajvan.