Na odluku Vlade RS o ukidanju većeg broja linija u željezničkom putničkom saobraćaju u ovom entitetu, burno su reagovali iz sindikata (koji je upozorio da je posebno sumnjivo što se ukidaju najprofitabilnije linije, koje su bile vrlo značajne za lokalno stanovništvo) ali i iz nevladinog sektora. Centar za humanu politiku objavio je saopštenje koje u nastavku prenosimo u cjelosti.
Centar za humanu politiku pozvao je predsjednika vlade RS i ministra saobraćaja da se odustane od ukidanja većeg broja linija u željezničkom putničkom saobraćaju, da se umjesto ukidanja unapređuje željeznički putnički saobraćaj i da se uvedu drugi operateri, ukoliko Željeznice Srpske nisu u mogućnosti da izvrše obavezu prevoza putnika.
Podsećamo da je u proteklom ratu bio razvijeniji lokalni željeznički putnički saobraćaj nego sada i da je već odavno ukinut međuentitetski, mecđunarodni i na nekim prugama lokalni željeznički putnički saobraćaj.
Gubici u željezničkom putničkom saobraćaju nisu razlog i opravdanje za njegovo ukidanje, a ako bi trebali nešto da ukidate, to su korupcija, loše upravljanje Željeznicama Srpske i ostalim javnim preduzećima, predsjednički budžet od 77 miliona KM i drugi nepotrebni troškovi i gubici.
Osim očuvanja i unapređenja lokalnog putničkog saobraćaja, potrebno je raditi na ponovnom uspostavljanju međuentitetskog i međunarodnog putničkog saobraćaja, nabavci savremenih elektromotornih vozova za prevoz putnika i obezbjeđenju namjenskog budžetskog subvencioniranje željezničkog putničkog saobraćaja, kao što to rade Federacija BiH, Srbija, Crna Gora i Hrvatska, jer bez subvencija željeznički putnički saobraćaj nije održiv.
(Odgovorno)