Predstavnički dom Federalnog parlamenta usvojio zaključke i preporuke druge tematske sjednice svoje Komisije za pitanja mladih. Ostaje još da se o ovim zaključcima i preporukama izjasni Dom naroda, a onda da ih Federalna vlada i niži nivoi vlasti ugrade u svoje politike i konkretne mjere, bez čega će ostati samo mrtvo slovo na papiru.
Sa 63 glasa Za, 12 Suzdržanih i jednim Protiv, Predstavnički dom PFBIH na jučerašnjoj sjednici (28.10.2025.) usvojio Zaključke i preporuke Tematske sjednice Komisije za pitanja mladih “Mladi i sigurnost – izazovi i odgovori u savremenom društvu”.
Podsjećamo radi se o tematskoj sjednici održanoj 22.10., koju je Komisija za pitanja mladih Predstavničkog doma Parlamenta FBiH, organizovala u saradnji sa Vijećem mladih Federacije BiH, Institutom za razvoj mladih KULT i Westminster fondacijom za demokratiju, s ciljem jačanja dijaloga između institucija i mladih, te stvaranja pretpostavki za sistemske promjene koje će omogućiti bolju podršku mladima u Federaciji BiH. A koja je, uz poslanike Predstavničkog doma, okupila više od 80 predstavnika omladinskih organizacija, organizacija koje rade s mladima i krovnih omladinskih tijela iz cijele Federacije BiH.
Učesnici su ukazali na nužnost uspostavljanja funkcionalnog i održivog sistema podrške mladima, koji će prepoznati njihove potrebe i interese u svim sektorima – od obrazovanja, zapošljavanja i stanovanja, do socijalne zaštite i zdravlja.
Na osnovu iznesenih prijedloga, Komisija za pitanja mladih usvojila je 41 zaključak i 23 preporuke, koji predstavljaju skup konkretnih smjernica za djelovanje Vlade Federacije BiH, resornih ministarstava i kantonalnih vlada, a odnose se na ključne oblasti omladinske politike.
Po ocjeni predstavnika mladih, radi se o važnom iskoraku ka sistemskoj podršci mladima, te jasnom signalu da se pitanja mladih moraju tretirati kao prioritet razvoja Federacije BiH.
Ostaje još da se o ovim zaključcima i preporukama izjasni Dom naroda, a onda da ih Federalna vlada i niži nivoi vlasti ugrade u svoje politike i konkretne mjere, bez čega će ostati samo mrtvo slovo na papiru.
Cjelovit tekst ovih zaključaka i preporuka – čija je važnost posebno naglašena brojevima mladih koji su već otišli ili koji se spremaju da odu iz ova zemlje, a za šta najveću odgovornost snose ovdašnji političari – možete pročitati u nastavku.
Zaključci i preporuke druge Tematske sjednice Komisije za pitanja mladih Predstavničkog doma Parlamenta Federacije BiH
STRATEGIJA PREMA MLADIMA FEDERACIJE BIH
- Zadužuje se Vlada Federacije BiH da u Parlament FBiH uputi Prijedlog Strategije prema mladima Federacije BiH 2025 -2034. u formalnu zakonodavnu proceduru, uz zahtjev za njeno razmatranje u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH.
Preporuke za kantonalni nivo vlasti:
- Predlaže se skupštinama Bosansko-podrinjskog kantona, Posavskog kantona, Zapadno-hercegovačkog kantona, Unsko-sanskog kantona, Zeničko-dobojskog kantona i Kantona 10 da kreiraju i usvoje strategiju prema mladima u skladu sa važećim odredbama Zakona o mladima Federacije BiH i nadležnostima kantona.
OBRAZOVANJE (formalno i neformalno)
- Zadužuje se Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke da, u saradnji s Federalnim ministarstvom finansija i akreditovanim visokoškolskim ustanovama, u roku od šest mjeseci na svojoj zvaničnoj web-stranici uspostavi i redovno ažurira odjeljak s informacijama o dostupnim stipendijama za učenike i studente u Federaciji BiH i BiH.
- Zadužuje se Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke da uputi Nacrt Zakona o studentskom standardu Federacije BiH, sa precizno definisanim odredbama koje se odnose na finansijsku evaluaciju mjera za prevoz, ishranu i dodatne usluge studenata, izradu studije održivosti tih mjera, kao i podršku studentskim domovima kroz javno-komercijalne modele upravljanja koji će biti društveno odgovorni, finansijski održivi i usmjereni na očuvanje socijalne zaštite studenata, uputi u dalju proceduru.
- Zadužuje se Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke, da uradi analizu o stanju provedbe dokumenta „Strateški pravci razvoja karijerne orijentacije u Federaciji BiH 2015-2020“, uključujući ostvarene rezultate, identifikovane izazove i prepreke te pripremi prijedlog daljih aktivnosti i mjera za unapređenje karijerne orijentacije mladih, s jasno definisanim odgovornostima institucija i okvirnim rokovima za implementaciju, kako bi se osiguralo kontinuirano i efikasno djelovanje u ovoj oblasti.
Preporuke za kantonalni nivo vlasti:
- Preporučuje se svim kantonalnim ministarstvima obrazovanja da, u saradnji s relevantnim institucijama i organizacijama osoba s invaliditetom, razviju i provedu mjere za osiguranje jednakog pristupa obrazovanju za djecu i mlade s invaliditetom, posebno one iz ruralnih područja.
- Preporučuje se kantonalnim ministarstvima obrazovanja, saobraćaja i prostornog uređenja da, u saradnji s jedinicama lokalne samouprave i drugim nadležnim institucijama, osiguraju arhitektonsku pristupačnost javnih ustanova osobama s invaliditetom, unaprijede sistem javnog prevoza i sigurnost mladih u saobraćaju.
- Preporučuje se kantonalnim ministarstvima obrazovanja da razviju i implementiraju programe servisnog učenja u osnovnim i srednjim školama, kroz koje bi profesori zajedno s učenicima realizirali male akcije za rješavanje problema u lokalnim zajednicama, s ciljem jačanja znanja, društvene odgovornosti i zajedništva mladih.
ZAPOŠLJAVANJE, SAMOZAPOŠLJAVANJE I PREDUZETNIŠTVO
- Zadužuju se Federalno ministarstvo rada i socijalne politike i Federalni zavod za zapošljavanje da razviju i uspostave centralizovanu digitalnu platformu za objavu svih programa podrške zapošljavanju mladih, praćenje prijava i transparentno informisanje o statusu korisnika, čime će se unaprijediti transparentnost, efikasnost i povjerenje u sistem podrške mladima.
- Zadužuje se Vlada Federacije BiH i nadležna ministarstva da razviju regulatorni okvir koji će prepoznati i sistemski podržati mlade koji ostvaruju prihode kroz freelance rad, uključujući rješenja vezana za njihov poreski status, pristup socijalnoj sigurnosti i mogućnosti za profesionalni razvoj, u skladu s praksama Evropske unije i preporukama relevantnih međunarodnih institucija.
- Zadužuje se Vlada Federacije BiH i Predstavnički dom Parlamenta FBiH da hitno osiguraju usvajanje Zakona o posredovanju u zapošljavanju i socijalnoj sigurnosti nezaposlenih osoba, te donošenje potrebnih podzakonskih akata i prilagodbu internih akata zavoda za zapošljavanje, kako bi se omogućilo razdvajanje aktivnih i pasivnih tražilaca posla, osigurali tačni podaci o nezaposlenima i vraćena funkcija zavoda kao posrednika u zapošljavanju.
- Zadužuje se Federalno ministarstvo rada i socijalne politike da provede pilot aktivnosti u okviru Plana implementacije Garancije za mlade u BiH u 2026.
- Zadužuje se Federalno ministarstvo rada i socijalne politike da osigura koordinirane I kontinuirane aktivnosti informisanja o pravima i obavezama studenata i poslodavaca u vezi sa članom 166a Zakona o radu Federacije BiH, kroz digitalni centar za informisanje o studentskom radu i javne kampanje kako bi se povećala dostupnost i razumijevanje zakonskog okvira.
- Zadužuje se Federalno ministarstvo rada i socijalne politike da izradi Uredbu o studentskom radu za operacionalizaciju člana 166a Zakona o radu Federacije BiH, kojom će se precizirati pojmovi, procedure i obaveze poslodavaca, uključujući standarde naknade, sigurnost na radu, evidenciju angažmana i izvještavanje. Uredba treba omogućiti jedinstveno tumačenje zakonskih odredbi, smanjiti pravnu nesigurnost poslodavaca i pružiti studentima jasan i siguran okvir za angažman, uz osiguranu koordinaciju nadležnih institucija.
- Zadužuje se Vlada Federacije BiH da uspostavi stalnu koordinacijsku platformu za praćenje provedbe i učinaka člana 166a Zakona o radu Federacije BiH, u kojoj će učestvovati nadležna ministarstva, Porezna uprava, udruženja poslodavaca i predstavnici studentskih organizacija. Platforma će omogućiti kontinuiranu razmjenu podataka i poslužiti kao osnova za godišnji izvještaj Vlade Parlamentu s preporukama za eventualne izmjene zakonskog i podzakonskog okvira.
- Zadužuje se Federalno ministarstvo rada i socijalne politike da predloži okvir za regulisanje statusa posrednika u studentskom radu, uključujući uspostavu registra posrednika kojim će se definisati minimalni kriteriji registracije, obaveze po pitanju transparentnosti rada, prava i zaštite studenata, te godišnje izvještavanje o broju angažovanih studenata i visini isplaćenih naknada.
- Zadužuje se Vlada Federacije BiH da osigura da pitanje studentskog rada bude adekvatno prepoznato i uključeno u relevantne strateške i planske dokumente FBiH, kao dio šireg pristupa osnaživanju mladih i olakšavanju prelaska iz obrazovanja na tržište rada. U okviru ovog pristupa potrebno je osigurati institucionalnu koordinaciju, kontinuirano prikupljanje podataka i godišnju evaluaciju učinaka, kako bi studentski rad postao integralni instrument razvoja radne snage.
Preporuke za kantonalni nivo vlasti
- Predlaže se kantonalnim službama za zapošljavanje da unaprijede sistem informisanja mladih o dostupnim programima podrške zapošljavanju i samozapošljavanju kroz interaktivne kampanje na društvenim mrežama namijenjene mladima, te da kontinuirano jačaju rad lokalnih službi u razvoju mehanizama distribucije informacija putem obuka za uposlenike službi i saradnje sa organizacijama civilnog društva.
SOCIJALNA BRIGA
Stambeno zbrinjavanje
- Zadužuje se Vlada Federacije BiH da u roku od šest mjeseci izradi i predloži integralni model stambene podrške za mlade, koji kroz postojeći program sa Union bankom kombinuje subvencioniranje zakupnina, adaptaciju postojećih porodičnih kuća, dostupnost javno upravljanih stanova i subvencije za kupovinu prve nekretnine.
Model treba biti finansijski održiv, transparentan i prioritetno usmjeren na mlade koji po prvi put napuštaju roditeljski dom, uz predviđene diferencirane mjere za mlade u ruralnim područjima, mlade s invaliditetom, mlade bez roditeljske brige te mlade bračne parove, uključujući prilagodljive stambene jedinice, posebne subvencije i prioritet u programima podrške.
- Zadužuje se Vlada Federacije BiH da osigura minimalno povećanje za 10% od budžetskih sredstava namijenjenih provedbi programa stambenog zbrinjavanja mladih, kako bi se omogućilo šire pokrivanje mladih korisnika, veći broj subvencija, garancija i programa.
- Zadužuje se Vlada Federacije BiH, da u saradnji s kantonima, uspostavi minimalne zajedničke poreske standarde i koordinira digitalno povezivanje podataka zemljišnih knjiga i Porezne uprave Federacije BiH jer porezna politika, uz postepeno uvođenje mjera, mora biti prilagođena ciljevima stambene politike prema mladima i to kroz dvije dimenzije: olakšice prilikom kupovine prve nekretnine kojom se rješava stambeno pitanje i oporezivanje stambenih objekata koji nisu opterećeni zakupom za kategoriju mladih.
- Zadužuje se Vlada FBiH da izradi i predloži okvir zakonskih rješenja u svrhu uređivanja tržišta zakupa, vodeći računa o zaštiti prava zakupaca i zakupodavaca te zagarantovanog prava vlasništva. Okvirom je potrebno utvrditi opće kriterije za određivanje i rast cijena zakupa u područjima s izraženim tržišnim pritiskom, te uspostaviti registar ugovora o zakupu u okviru Porezne uprave Federacije BiH.
- Zadužuje se Vlada FBiH da izradi i predloži održiv model javno-privatnog partnerstva i društveno poticane stanogradnje za mlade, koji obuhvata vlasničke i nevlasničke oblike stanovanja, uz jasno definisane kriterije za korisnike (dob, prihod i prioritet mladih porodica), te da godišnje izvještava o učincima i transparentnosti realizovanih projekata.
- Zadužuje se Vlada FBiH da izradi i predloži zakonodavni i institucionalni okvir za socijalno stanovanje zasnovan na dugoročnom i pristupačnom zakupu, uz definisanje korisnika i kriterija, prenamjenu javnog stambenog fonda, uspostavu digitalnog registra stanova i korisnika, uz poseban naglasak na održiv model finansiranja kroz kombinaciju javnih sredstava, lokalnih budžeta, fondova, kreditnih linija i partnerstava s privatnim sektorom.
- Zadužuje se Vlada FBiH da uspostavi centralizirani sistem monitoringa i javni registar svih programa stanovanja za mlade (subvencije, socijalni stanovi, JPP projekti), s godišnjim izvještajem koji se objavljuje javno i dostavlja Parlamentu FBiH.
Socijalna briga
- Zadužuje se Vlada Federacije BiH da u roku od tri mjeseca uputi Parlamentu FBiH prijedlog Zakona o socijalnim uslugama, te da, po njegovom usvajanju, izradi podzakonske akte koji osiguravaju konkurentno i transparentno tržište socijalnih usluga, uključujući certificiranje, monitoring i evaluaciju kvaliteta, s fokusom na socijalno poduzetništvo i socijalno mentorstvo za mlade te da uspostavi obavezne konsultativne mehanizme s organizacijama civilnog društva koje direktno rade s mladima.
- Zadužuje se Federalno ministarstvo rada i socijalne politike da uspostavi registar korisnika socijalne zaštite na nivou FBiH, a koji se odnose na mlade u dobi od 15 do navršenih 30 godina.
- Zadužuje se Vlada Federacije BiH da što prije razmatra i usvoji Zakon o izmjenama I dopunama Zakona o hraniteljstvu FBiH, te isti dalje uputi u parlamentarnu procedure u oba doma Parlamenta Federacije BiH, kako bi se osigurala kvalitetnija njega, briga i omogućili sigurniji egzistencijalni uslovi za djecu bez roditeljskog staranja, te unaprijedila podrška hraniteljima i hraniteljskim porodicama.
- Zadužuje se Vlada Federacije BiH da hitno razmatra i usvoji Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o inspekcijama FBiH, s ciljem osnivanja Inspektorata za dječiju i socijalnu zaštitu u okviru Ministarstvu rada i socijalne politike Federacije BIH, čime će se omogućiti pravovremen i kvalitetan inspekcijski nadzor u ustanovama socijalne zaštite u Federaciji BiH.
Preporuke za kantonalni nivo vlasti:
- Predlaže se svim kantonalnim vladama da u roku od 6 mjeseci izrade i predlože integralni model stambene podrške za mlade. Model treba kombinovati subvencioniranje zakupnina, adaptaciju postojećih porodičnih kuća, dostupnost javno upravljanih stanova i subvencije za kupovinu prve nekretnine, biti finansijski održiv, transparentan i prioritetno usmjeren na mlade koji po prvi put napuštaju roditeljski dom.
- Predlaže se svim kantonalnim vladama da obezbijede formalne mehanizme uključivanja mladih (savjetodavna tijela mladih, javne konsultacije, participativne radne grupe) u dizajn, provođenje i evaluaciju svih stambenih politika i programa za mlade.
- Preporučuje se svim kantonalnim nadležnim ministarstvima da u saradnji sa općinama, u roku od 6 mjeseci izradi plan deinstitucionalizacije i razvoja fleksibilnih socijalnih usluga baziranih na zajednici. Plan treba uključivati mapiranje potreba mladih po općinama, razvoj mobilnih timova i centara za podršku te smanjenje dugoročne zavisnosti od institucionalne brige.
ZDRAVLJE MLADIH
- Zadužuje se Federalno ministarstvo zdravstva da pokrene postupak za akreditaciju naučno utemeljenih programa prevencije ovisnosti, izradi njihov registar te odredi način financiranja i evaluaciju istih.
- Zadužuje se Federalno ministarstvo zdravstva da u suradnji sa kantonalnim ministarstvima i ustanovama socijalne zaštitite usklade procedure i standarde u oblasti nabavke ortopedskih pomagala, unaprijede praksu izdavanja liječnički uvjerenja kako bih se spriječila diskriminacija osoba s invaliditetom prilikom zaposlenja.
- Zadužuje se Federalno ministarstvo zdravstva da uradi elaborat o štetnosti konzumiranja energetskih pića kod maloljetnika u Federaciji BiH.
Preporuke za kantonalni nivo vlasti:
- Preporučuje se kantonalnim nadležnim ministarstvima da osiguraju kontinuirano i dostupno psihološko savjetovanje u svim školama, univerzitetima i centrima gdje se okupljaju mladi kao preventivnu mjeru u zaštiti mentalnog zdravlja mladih.
SIGURNOST MLADIH
- Zadužuje se Vlada FBiH i nadležna ministarstva da normativno definišu internet kao javni prostor i dopune zakonodavstvo posebnim odredbama za digitalnu sigurnost mladih, uključujući prevenciju nasilja, zaštitu podataka, govor mržnje i seksualno uznemiravanj, te da se utvrdi minimalna dob za otvaranje profila na društvenim mrežama, preporučeno 12 ili 13 godina.
- Zadužuje se Federalno ministarstvo rada i socijalne politike da što prije finalizira sve podzakonske akte u okviru Zakona o zaštiti od nasilja u porodici i prema ženama FBiH, kako bi se omogućila potpuna implementacija zakona.
ULAGANJE U MLADE, AKTIVIZAM, VOLONTERSTVO I UČEŠĆE U ODLUČIVANJU
- Zadužuje se Vlada Federacije BiH da uspostavi funkcionalnu budžetsku klasifikaciju za mlade kojom će se jasno označiti i pratiti sve rashodovne stavke namijenjene mladima kroz sve sektore, a Federalno ministarstvo finansija da u okviru budžetskog procesa uvede obaveznu analizu efekata budžetskih mjera na mlade, u skladu sa članom 25. Zakona o mladima FBiH.
- Zadužuje se Vlada FBiH da osigura namjensku i diverzificiranu raspodjelu sredstava po tipovima organizacija i tematskim oblastima, radi ravnomjernije podrške omladinskom sektoru i sprječavanja koncentracije sredstava kod ograničenog broja korisnika, uz obavezu standardizacije izvještavanja i evaluacije projekata i programa za mlade, kroz transparentno objavljene kriterije, bodovne skale, evaluacione komentare i obrazloženja za odbijene prijave, kako bi se osiguralo sistematsko praćenje ulaganja i unaprjeđenje položaja mladih.
- Zadužuje se Federalno ministarstvo kulture i sporta da u skladu sa mogućnostima predloži povećanje sredstava u okviru Transfera za sport.
- Zadužuje se Vlada FBiH da digitalizuje i pojednostavi proces prijave za javna sredstva za mlade, uključujući Transfer za mlade, kako bi sredstva bila dostupnija manjim i novoosnovanim organizacijama.
- Zadužuju se sva ministarstva da provedu decentralizaciju i ciljanu promociju javnih poziva namijenjenih mladima kroz info-sesije, radionice, webinare i saradnju s lokalnim medijima, radi većeg uključivanja organizacija iz svih sredina, te uvedu programe mentorske i tehničke podrške za organizacije s manjim kapacitetima, radi poboljšanja kvaliteta projekata i održivosti rezultata.Zadužuje se Federalno ministarstvo pravde da uspostavi centralizirani registar omladinskih organizacija, koji će služiti za ciljanu komunikaciju, praćenje korisnika i razvoj mentorskih i savjetodavnih mreža.
- Zadužuje se Federalno ministarstvo pravde da uspostavi centralizirani registar omladinskih organizacija, koji će služiti za ciljanu komunikaciju, praćenje korisnika i razvoj mentorskih i savjetodavnih mreža.
- Zadužuje se Vlada FBiH da izmijeni naziv Federalnom ministarstvu kulture i sporta u Federalno ministarstvo, kulture, sporta i mladih u skladu sa važećim odredbama Zakona o mladima Federacije BiH.
- Zadužuje se Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, Federalno ministarstvo kulture i sporta i Federalno ministarstvo finansija da osigura povećanje sredstava za budžetsku stavku Transfer za mlade sa 600.000,00 KM na 1.000.000,00 KM za 2026. godinu.
- Zadužuje se Federalno ministarstvo kulture i sporta da u saradnji sa Vijećem mladih Federacije BiH predloži izmjene i dopune Zakona o mladima FBiH u svrhu jednostavnijeg i dostupnijeg omladinskog organizovanja.
- Zadužuje se Federalno ministarstvo pravde da kreira Vodič kroz Zakon o volontiranju Federacije BiH koji će prepoznavati važnost i promociju volontiranja u Federaciji BiH, kako bi imali koordinirani pristup volontiranju na različitim nivoima i osigurali da je volontiranje sastavni dio lokalnih i kantonalnih strategija razvoja.
- Zadužuje se Federalno ministarstvo kulture i sporta da unaprijedi sistem dodjele pripadajućih sredstava Vijeću mladih Federacije BiH, iz budžeta Federacije BiH, te sredstva dodijeli u prvom kvartalu tekuće godine, neovisno o raspisivanju javnog poziva za Transfer za mlade.
- Zadužuje se Federalno ministarstvo kulture i sporta da u saradnji sa svim drugim entitetskim ministarstvima koja u svom resoru rade na pitanjima mladih zajednički unaprijede pristup u organizaciji i prikupljanju podataka, u skladu s važećim zakonskim rješenjima koja se odnose na mlade u FBiH. Podaci koji se prikupljaju trebaju imati mogućnost ekstrakcije minimalno po spolu i po dobi (ili dobnim grupama) pri čemu je moguće ekstrahirati podatke za mlade, kako ih definiše Zakon o mladima Federacije BiH.
Preporuke za kantonalni nivo vlasti:
- Preporučuje se svim kantonalnim vladama da uspostave funkcionalnu budžetsku klasifikaciju za mlade, kojom će se sve rashodovne stavke namijenjene mladima jasno označiti i pratiti kroz sve sektore, radi sistematskog praćenja ulaganja i izbjegavanja fragmentiranog pristupa, te da standardizuju izvještavanje i evaluaciju projekata i programa za mlade, uz transparentno objavljene kriterije, bodovne skale i evaluacione komentare, te obavezno obrazloženje odbijenih prijava.
- Preporučuje se svim kantonalnim komisijama za pitanja mladih da u okviru svojih nadležnosti ojačaju nadzor nad izvršenjem budžeta za mlade, uključujući transfere s kantonalnog nivoa ka lokalnim.
- Preporučuje se svim kantonalnim vladama da osiguraju izdvajanje sredstava za krovne organizacije mladih kao zasebne budžetske stavke u kantonalnom budžetu.
- Preporučuje se svim kantonalnim vladama da digitalizuju i pojednostave procese prijave za javna sredstva za mlade, kako bi sredstva bila dostupnija manjim i novoosnovanim organizacijama.
- Preporučuje se svim kantonalnim ministarstvima da provedu decentralizaciju i ciljanu promociju javnih poziva za projekte mladih kroz info-sesije, radionice, webinare i saradnju s lokalnim medijima, radi većeg uključivanja organizacija iz svih sredina.
- Preporučuje se svim kantonalnim resornim ministarstvima da uvedu programe mentorske i tehničke podrške za organizacije s manjim kapacitetima, radi poboljšanja kvaliteta projekata i održivosti rezultata.
- Preporučuje se svim kantonalnim ministarstvima pravde da uspostave centralizirani registar omladinskih organizacija, koji će služiti za ciljanu komunikaciju, praćenje korisnika i razvoj mentorskih i savjetodavnih mreža.
- Predlaže se svim kantonalnim skupštinama da uključe i imenuju predstavnike mladih u komisije za mlade u skladu sa važećim odredbama Zakona o mladima Federacije BiH i nadležnostima kantona.
- Predlaže se svim resornim kantonalnim ministarstvima za mlade da uspostave odjele/sektore za mlade.
- Predlaže se svim kantonalnim vladama da uspostave poziciju službenika za mlade i osiguraju adekvatnu obuku i stručno usavršavanje za službenike u skladu sa Zakonom o mladima Federacije BiH.
- Preporučuje se kantonalnim skupštinama i kantonalnim komisijama za pitanja mladih da u okviru svojih nadležnosti organiziraju tematske sjednice o politikama prema mladima najmanje jednom godišnje, s fokusom na određene oblasti.
- Preporučuje se svim kantonalnim ministarstvima koja pružaju ili podržavaju pružanje usluga stanovništvu da prikupljaju podatke o korisnicima na način da je moguće ekstrahirati podatke o korisnicima po dobi, spolu, vrsti usluge koju koriste i mjestu boravka. Podaci o dobi trebaju omogućiti ekstrakciju podataka po pojedinim godinama ili dobnim klasterima, a minimalno u skladu sa definicijom mlade osobe u skladu sa Zakonom o mladima FBiH.
- Preporučuje se svim kantonalnim skupštinama da u skladu sa Ustavom FBiH usvoje propise kojim će se urediti oblast sporta i položaj mladih u sportu.
(Odgovorno)