Autor: pratimotendere.ba | Foto: pratimotendere.ba

IAKO IMAJU APSOLUTNI MONOPOL: Elektroprivreda RS i zavisna preduzeća troše 10 miliona za medijske usluge

by fer_urednik

Elektroprivreda Republike Srpske nastavila je praksu trošenja miliona maraka na potpuno nepotrebne usluge reklamiranja. Od početka godine ERS, zajedno sa zavisnim preduzećima, raspisala je tendere za nabavku usluga medijskog oglašavanja vrijedne skoro 10 miliona maraka

Nije u potpunosti jasno zašto bi javno preduzeće poput Elektroprivrede Republike Srpske imalo potrebu da troši milione maraka na usluge medija uzimajući u obzir da ovo preduzeće na području Republike Srpske ima apsolutni monopol na tržištu. Uprkos tome što de facto imaju monopol na tržištu i zavisna preduzeća koja posluju u okviru Elektroprivrede Republike Srpske ove godine su odlučila dati stotine hiljada maraka javnog novca na reklamiranje.

Od početka godine  ERS, zajedno sa zavisnim preduzećima, raspisala je tendere za nabavku usluga medijskog oglašavanja vrijedne skoro 10 miliona maraka.

Početkom februara Elektroprivreda Republike Srpske – Matično preduzeće u Trebinju raspisalo je tender za nabavku usluga medijskog oglašavanja vrijedan 7,5 miliona KM. Početkom aprila donesena je odluka o izboru firme Grudis iz Banja Luke kao najpovoljnijeg ponuđača. U istom periodu raspisan je još jedan tender za nabavku usluga medijskog oglašavanja procijenjene vrijednosti 750.000 KM bez PDV-a. Početkom marta donesena je odluka o izboru Glasa Srpske kao najpovoljnijeg ponuđača. Žurnal je ranije pisao da ova medijska kuća po nekoliko osnova nije ispunjavala uslove iz tenderske dokumentacije.

Podsjetimo, Žurnal je polovinom aprila objavio da je Elektroprivreda prorežimskim medijima u Republici Srpskoj dala ugovore vrijedne više od dva miliona maraka. Na osnovu samo 76 ugovora koje je provjerio Žurnal, a bili su namijenjeni i Alternativnoj televiziji, A radiju, firmi „A media“ (u čijem sastavu djeluje i “Faktor magazin”), potom Herceg radio-televiziji pa i srbijanskoj „Adria media“ (u okviru koje je i tabloid „Kurir“) odlilo se 2.075.065 KM sa PDV-om.

Isti mjesec Elektroprivreda RS tražila je banku kod koje će se zadužiti za 30 miliona KM. Početkom maja kao najpovoljniji ponuđač izabrana je MF banka iz Banja Luke sa cijenom 982.273 KM bez PDV-a.

PET ZAVISNIH PREDUZEĆA TROŠI 1,7 MILIONA MA PROMOCIJU

Poput Elektroprivrede i zavisna preduzeća odlučila su pojačati izdatke za marketing. Pet zavisnih preduzeća Elektroprivrede RS od aprila do kraja juna raspisala su tendere za nabavku usluga medijskog oglašavanja vrijedne više od 1,7 miliona maraka.

Tako su početkom aprila “Rudnik i termoelektrana Ugljevik” raspisali tendere za nabavku usluga medijskog predstavljanja i praćenja rada ovog preduzeća procijenjene vrijednosti 500.000 KM bez PDV-a. Na tender je pristigla samo jedna ponuda firme Port marketing iz Banja Luke. Firma je osnovana u martu prošle godine i ovo joj je prvi veliki posao sa javnim preduzećima.

Polovinom aprila Zavisno preduzeće Hidroelektrane na Trebišnjici raspisao je tender za nabavku usluga medijskog predstavljanja procijenjene vrijednosti 450.000 KM bez PDV-a.

Izvor: pratimotendere.ba

Krajem maja ZP Elektrodistribucija a.d. Pale raspisala je tender za nabavku usluga reklame i propaganda procijenjene vrijednosti 50.000 KM bez PDV-a.

Polovinom juna i RiTE Gacko raspisao je tender za nabavku usluga medijskog praćenja procijenjene vrijednosti 500.000 KM bez PDV-a.

Zavisno elektrodistributivno preduzeće Elektro-Bijeljina početkom maja raspisalo je tender za nabavku usluga medijskog oglašavanja procijenjene vrijednosti 200.000 KM bez PDV-a. Polovinom juna kao jedini ponuđač izabrana je firma SET iz Trebinja.

Osim nevjerovatnih zahtjeva u tenderskoj dokumentaciji, poput onih da je im je neophodno 10 kamera, pet snimateljskih ekipa, omogućavanje javlja uživo sa pet različitih lokacija, još nevjerovatniji su razlozi raspisivanja ovih tendera.

Preduzeća su kao razloge za raspisivanje ovih tendera novodila “poboljšanje vidljivosti i unaprijeđenje poslovanja” te da predstavnici preduzeća “imaju potrebu da često gostuju u televizijskim programima” i to uživo.

 

Povezane vijesti